A+ A A-

Uprawiaj sport, by twoje stawy były elastyczne i wytrzymałe

  • Napisane przez  Marcin S.

UPRAWIAJ SPORT, BY TWOJE STAWY BYŁY ELASTYCZNE I WYTRZYMAŁE!

sporty dla puszystychŁatwo powiedzieć jeżeli jesteś osobą szczupłą, ale kiedy mamy nieco więcej kilogramów sprawa nie wydaje się być taka prosta. W takiej sytuacji musimy znaleźć dla siebie delikatny sport, który dzięki któremu poprawimy naszą formę, a nie taki, przez który nabawimy się kontuzji.

 

DELIKATNY SPORT DLA PUSZYSTYCH. CZYLI JAKI?

Delikatny sport dla puszystych, to przede wszystkim taki, który nie będzie forsować naszego ciała i będzie dla nas bezpieczny pomimo naszych krągłości. Przede wszystkim podstawową zasadą jest jeść i ... poruszać. Jeżeli postanowimy uprawiać dowolny sport, to i tak nie przyniesie to efektów jeżeli nie zmienimy naszych przyzwyczajeń co do odżywiania. Gotujmy i jedzmy z głową, a do tego dołóżmy odrobinę ruchu, a z pewnością będziemy w dobrej formie niezależnie od tego ile ważymy.

 

Odpowiednia kuchnia, to rozważania na osobny artykuł. Dziś zajmiemy się wyłącznie aktywnością ruchową.

 

Chociaż wiemy, że poruszanie się, to dość trudny i skomplikowany temat dla osób puszystych, bo albo borykamy się z wieloma chorobami, czy schorzeniami albo nie podejmowaliśmy żadnych prób aktywności ruchowej od wielu lat. Dlatego powinniśmy znaleźć dla siebie taką formę ruchu, od której będziemy mogli zacząć, a która jednocześnie nie sprawi nam większego kłopotu. PAMIĘTAJMY ! Naciągnięcie mięśni, zbytnie obciążenie stawów może nam sprawić znacznie więcej kłopotów niż gdybyśmy wcale nie podejmowali prób ratowania naszych organizmów. A oto kilka prostych i interesujących przykładów mających na celu poprawę naszej kondycji i zdrowia

 

SPACER

Spacer jest tym rodzajem sportu, który z pewnością jest najprostszy do wykonywania. Lecz nie umniejszamy jego zasług dla naszego organizmu, bo z pewnością jest on najbardziej efektywny. Dzięki swej prostocie może on być odpowiedni dla każdej osoby puszystej i dosłownie każdy może zaadaptować go do swojego codziennego cyklu życia. Nie lubisz wychodzić z domu? Nudzą Cię spacery po parku? Nie musisz tego robić. W zamian możesz np. wracając do domu z pracy wysiąść przystanek wcześniej i przejść go na nogach. Nie jeździsz autobusem do pracy? Dojeżdżasz własnym autem? To może od dzisiaj zaparkuj troszkę dalej i przespaceruj się odrobinę.

 

GIMNASTYKA WODNA

Gimnastyka wodna wydaje się być sportem idealnym dla potrzeb osób puszystych. Jak doskonale wiadomo wszystkim nasze ciało w wodzie staje się znacznie lżejsze, dzięki czemu możemy wykonać więcej ćwiczeń niż normalnie. Dzięki tym cennym właściwościom wody wprawiając w ruch górne partie naszego ciała nie obciążamy tych dolnych. Czyli ćwicząc w wodzie stawy naszych stóp i kolan nie są wcale obciążone. To właśnie sprawia, że woda jest idealnym środowiskiem dla nas "grubasków" i możemy w ten sposób wykonywać ćwiczenia, których normalnie nie bylibyśmy w stanie wykonać.

Taki rodzaj aktywności zwiększy również samoakceptację i pozwoli przyzwyczaić się do widoku Waszego ciała w kostiumie kąpielowym. Jeżeli jednak wolicie pozostać nieco w ukryciu możecie sprawdzić czy przypadkiem w Waszym mieście nie działa jakiś klub dla puszystych, który zrzesza osoby takie jak Wy. Wówczas macie możliwość ćwiczeń wśród osób, które borykają się z podobnymi problemami.

 

Jak widzicie macie mnóstwo możliwości, by utrzymać ciało w dobrej formie niezależnie od tego ile ważycie. Wystarczy wybrać jedną z powyższych delikatnych form ruchu, które gwarantują brak kontuzji. Wystarczy tylko odrobina chęci. 3. 2. 1... Start ! Czas na Was !

Ostatnio zmienianyponiedziałek, 01 lipiec 2013 20:18
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Skomentuj

Wyświetlony będzie wyłącznie Twój komentarz i nazwa, natomiast adres e-mail pozostanie ukryty
KOMENTARZE Z PODANĄ STRONĄ INTERNETOWĄ NIE BĘDĄ WYŚWIETLANE !!!

Powrót na górę