A+ A A-

Jak obniżyć cukier we krwi?

  • Napisane przez  Monika B.

Nadwaga wielu osób często wynika ze zbyt dużego poziomu cukru we krwi. Długotrwałe utrzymywanie się tego stanu może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Zgodnie z zaleceniami lekarzy i dietetyków tylko zastosowanie prawidłowej diety pozwala podjąć walkę z podwyższonym poziomem cukru i nie doprowadzić do cukrzycy. Oczywiście najlepszym sposobem jest udanie się do specjalisty, który przed przygotowaniem prawidłowego sposobu codziennego odżywiania zleci szereg badań, lecz już dziś domowymi sposobami możesz obniżyć cukier we krwi, a my podpowiemy jak to zrobić. Twoje życie nie musi zmienić się diametralnie i nie koniecznie musisz rezygnować z ulubionych pokarmów. Wystarczy, że wprowadzisz do swojego menu zioła i jakąś formę aktywności ruchowej

Norma cukru we krwi

Prawidłowy poziom cukru we krwi można określić tylko i wyłącznie na czczo. Zatem udając się na badania pamiętać należy o tym, że wynik będzie miarodajny, gdy wybierzemy się głodni. Mało tego, również kolacja w dniu poprzedzającym badania powinna być lekkostrawna. Stężenie cukru we krwi na czczo powinno wynosić od 70 do 99 mg/dL

Dieta na wysoki cukier

  • Staraj się spożywać 5 posiłków dziennie

Wprowadzenie zasady pięciu posiłków dziennie jest kluczowe, ponieważ równomiernie w ciągu całego dnia dostarczamy organizmowi podobne dawki cukru. Unikamy w ten sposób dostarczania większych lub mniejszych dawek

  • Białko na śniadanie

Na śniadanie powinno się spożywać produkty zawierające dużą ilość białka, jak np. jajka, twarożek, fasola, jogurt naturalny

  • Owoce zamiast słodyczy

Jak to bywa przy każdej diecie ochota na słodycze jest ciężka do opanowania. Organizm bardzo szybko zacznie domagać się cukru i zamiast dostarczać mu glukozę w wysokim stężeniu, lepiej jest zjeść suszone owoce moreli, migdały, pestki dyni lub marchewkę

  • Unikaj smażenia

Tłuszcze i oleje, na których smażymy mięso znacznie przyczyniają się do nagłych skoków poziomu glukozy we krwi. Zastosowanie gotowania i parowania pozwala skutecznie pozbyć się tego problemu

  • Pij zioła i wodę

Stosując dietę obniżającą poziom cukru we krwi należy spożywać bardzo dużo wody mineralnej, którą można wspomóc herbatkami ziołowymi lub zieloną herbatą. Co dają zioła? Dzięki nim cukry lepiej wchłaniane są do organizmu

Aktywność ruchowa

Żadna dieta nie ma sensu, jeżeli nie towarzyszy jej aktywność ruchowa. Regularne spacery, pływanie, bieganie lub rower skuteczniej obniżają wysokie stężenie glukozy niż niejedna dieta. Uprawiając sport całkowicie zapominamy o problemach dnia codziennego i stresie, który nam towarzyszy, a to właśnie one najbardziej przyczyniają się do powstawania nagłych skoków poziomu cukru

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Ostatnio zmienianyponiedziałek, 01 maj 2017 08:00
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Więcej w tej kategorii: « Fitness na basenie dla puszystych

Skomentuj

Wyświetlony będzie wyłącznie Twój komentarz i nazwa, natomiast adres e-mail pozostanie ukryty
KOMENTARZE Z PODANĄ STRONĄ INTERNETOWĄ NIE BĘDĄ WYŚWIETLANE !!!

Powrót na górę