A+ A A-

Dieta ryżowa ! Idealna dla osób puszystych

Dieta ryżowa jest jedną z najmniej znanych w Polsce diet, a która przynosi nadspodziewane efekty w walce z nadwagą. Jej walory doceniane są na całym świecie, gdyż ma opinię jedną z najbardziej skutecznych.

 

Dieta została opracowana już w 1934 roku przez doktora Kempnera, który badał jaki ma wpływ mają na ludzki organizm różne produkty spożywcze, a w szczególności jak zmniejszyć ryzyko cukrzycy i nadciśnienia. W wyniku badań dokonał on ciekawych odkryć. Otóż u osób znacznie częściej spożywających ryż i potrawy na jego bazie schorzenia te występowały znacznie rzadziej. Przygotował on więc dietę i leczenie oparte na ryżu. By jednak nie doprowadzić do ubytku niezbędnych elementów do prawidłowego funkcjonowania organizmu wzbogacił ją o owoce i soki naturalne. Jednak jak każda dieta, aby była ona skuteczna musimy być bardzo konsekwentni i uparcie trzymać się wytyczonych zasad. Bez silnej woli nie będziemy w stanie zrzucić nadwyżki kilogramów.

 

OGÓLNE WYTYCZNE DIETY RYŻOWEJ DLA PUSZYSTYCH

Ogólnie mówiąc kuracja polega na maksymalnym zmniejszeniu dziennej ilości spożywanych kalorii do 1000. Jednak najważniejszą zaletą tej diety, jest to, że pomimo drastycznie małej ilości kalorii NIE BĘDZIEMY ODCZUWAĆ GŁODU !!!!!, a jedynie po kilku dniach zacznie nam brakować ulubionych potraw. Na dodatek ryż dostarczy nam dużą porcję energii, a dzięki temu, że posiada dużą ilość potasu i mało sodu woda z naszych tkanek usuwana jest bardzo sprawnie. Ryż zawiera również mnóstwo aminokwasów i jednocześnie niski poziom cholesterolu, dlatego tak często wykorzystywany jest w leczeniu osób z nadwagą. Jednak dostarczanie przez jakiś czas naszemu organizmowi wyłącznie ryżu, może doprowadzić do niedoboru podstawowych witamin, dlatego stosując tę dietę nie powinniśmy zapominać jeść:

  • mięso najlepiej białe, czyli drób
  • warzywa
  • owoce
  • ryby
  • produkty zbożowe

Przygotowując potrawy powinniśmy ograniczyć sól albo wręcz zrezygnować z niej ponieważ ma ona właściwości zatrzymujące wodę w organizmie. Wiele osób powie, że ryż nie jest odpowiedni dla osób na diecie ponieważ ma bardzo dużo kalorii (1 szklanka białego ryżu zapewnia organizmowi ok. 205 kalorii), ale magnez zawarty w nim zmniejsza uczucie głodu i spożywając go nie mamy ochoty na jedzenie, a co za tym idzie chudniemy.

Mówiąc o ryżu nie powinniśmy zapomnieć również o tym, że zawiera on sporą ilość błonnika, dzięki któremu nasze jelita pracują prawidłowo.

 

DIETA RYŻOWA, A PŁYNY

Przeprowadzając kurację ryżową koniecznie należy spożywać dużo wody minimum 8 szklanek dziennie. Raczej powinniśmy zapomnieć o piciu kawy (spokojnie, to tylko kilka dni !!!)


JAK DŁUGO STOSOWAĆ DIETĘ?

Dietę ryżową powinniśmy stosować maksymalnie 2 do 3 tygodni, ale optymalnym terminem jest 7-10 dni.

 

PRZYKŁADOWY PLAN POSIŁKÓW:

DZIEŃ PIERWSZY:

  • śniadanie - 1/3 szklanki ryżu, 1 jabłko i filiżanka zielonej herbaty
  • obiad - zupa jarzynowa, sałatki i 1/3 szklanki ryżu
  • kolacja - 1/3 szklanki gotowanego ryżu z warzywami

DZIEŃ DRUGI:

  • śniadanie - 1/3 szklanki ryżu, 1 dowolny owoc z wyjątkiem banana i winogrona
  • obiad - zupa jarzynowa, 1/3 szklanki ryżu z rybami i warzywami
  • kolacja - 1/3 szklanki ryżu np. z masłem

DZIEŃ TRZECI:

  • śniadanie - 1/3 szklanki ryżu, 1 jabłko i kilka rodzynek
  • obiad - zupa jarzynowa, sałatka z ogórków (mizeria)
  • kolacja - 1/3 szklanki gotowanego ryżu z grzybami lub sałatką

DZIEŃ CZWARTY:

  • śniadanie - 1/3 szklanki ryżu, jogurt naturalny
  • obiad - zupa jarzynowa, 2 porcje piersi z kurczaka (BEZ PANIERKI !!!!), sałatka
  • kolacja - 1/3 szklanki ryżu z warzywami

DZIEŃ PIĄTY:

  • śniadanie - 1/3 szklanki ryżu, 1 owoc
  • obiad - zupa jarzynowa, 1/3 szklanki ryżu z rybami, gotowane na parze warzywa
  • kolacja - 1/3 szklanki gotowanego ryżu, surówka

DZIEŃ SZÓSTY:

  • śniadanie - 1/3 szklanki ryżu, 1 jabłko, kilka orzechów włoskich
  • obiad - zupa jarzynowa, 1/3 szklanki ryżu z warzywami, mała porcja białego mięsa, surówka
  • kolacja - 1/3 szklanki ryżu np. z masłem

DZIEŃ SIÓDMY:

  • śniadanie - 1/3 szklanki ryżu, 1 owoc
  • obiad - zupa jarzynowa, 1/3 szklanki ryżu z fasolą, ryby
  • kolacja - 1/3 szklanki ryżu, sałatka z oliwkami, cukinią i bakłażanem

 

Dietę ryżową stosowałam osobiście i uważam, że jest godna polecenia. Jeżeli któraś z Was zdecyduje się na jej wprowadzenie będę wdzięczna za wszelki informacje co o niej sądzicie.

 

 

Więcej w tej kategorii: Jak schudnąć bez stosowania diety? »

Skomentuj

Wyświetlony będzie wyłącznie Twój komentarz i nazwa, natomiast adres e-mail pozostanie ukryty
KOMENTARZE Z PODANĄ STRONĄ INTERNETOWĄ NIE BĘDĄ WYŚWIETLANE !!!

Powrót na górę