A+ A A-

Dieta na jelita

  • Napisane przez  Monika B.

Gdy nadchodzi wiosna sklepy z warzywami i owocami zapełniają się produktami, których nie sposób uświadczyć zimą. Potrawy przygotowywane zanim nastąpi ten moment obfitują w tłuszcz, który obciąża nasz układ pokarmowy, a w szczególności jelita. Nasza natura jest taka, że w zimnych porach roku chętniej sięgamy po mięso i przygotowujemy dużo „cięższe” zupy. Aby nie odczuwać chłodu zwiększamy masę ciała i tłumaczymy sobie, że latem na pewno uda nam się zrzucić zbędne kilogramy. Nic w tym dziwnego w naszym zmiennym klimacie i nie ma w tym nic złego, pod warunkiem, że gdy nadejdzie wiosna rozpoczniemy ją od diety na jelita. Bez dobrze funkcjonującego układu żywieniowego nie będziemy mieć energii do działania i odporności. Funkcja jelit jest bardzo istotna w naszym organizmie, a czasem mówi się nawet, że jest to nasz drugi mózg. Dlatego właśnie powinniśmy zadbać o nie wprowadzając do codziennych rytuałów dietę jelitową. Poniżej zamieszczone jest przykładowe menu oraz propozycje produktów, które powinny znaleźć się w posiłkach

Jelita – funkcje

Mówimy jelita, ponieważ w rzeczywistości występuje jelito grube i jelito cienkie. Dzięki właściwościom chłonnym odpowiadają one za trawienie i przetwarzanie pokarmów. Jelita kurczą się i prostują, dzięki czemu treść pokarmowa przesuwa się dalej. To właśnie w tym miejscu naszego ciała zgromadzone są miliony bakterii (około 2 kg!!!!), które wspomagają wchłanianie mikroskładników i minerałów

Choroby jelit

Jelita mają tak silny wpływ na cały organizm, że gdy chorują odczuwamy to w całym ciele. Bardzo często zdarza się, że błędnie szukamy przyczyn złego samopoczucia zrzucając na pogodę, krążące w powietrzu wirusy, a tymczasem wystarczy zastosować lekkostrawną dietę jelitową. Gdy coraz częściej odczuwamy poniższe objawy, jest to pierwsza oznaka, że jelita są przeciążone:

  • Osłabienie organizmu
  • Zmęczenie
  • Biegunki
  • Wzdęcia
  • Nieprzyjemny zapach z ust
  • Otępiałość
  • Ociężałość

O jelita należy dbać na co dzień, ponieważ objawy ich uszkodzenia mogą pojawić się dopiero po kilku latach. Problem jednak w tym, że gdy flora bakteryjna ulegnie degradacji potrzeba bardzo dużo czasu na odwrócenie skutków. Gdy już pojawią się skutki uboczne sposobu odżywiania, konieczne będzie przejście na restrykcyjną dietę zupełnie odrzucając produkty smażone, produkty z konserwantami, napoje gazowane i słodzone. Wymieniać można bez końca. Odbudowę układu pokarmowego lepiej rozpocząć już dziś, a propozycja zdrowego posiłku stanowiącego bazę diety na jelita znajdziecie poniżej

Dieta na jelita - menu

PIERWSZE ŚNIADANIE

Propozycja I: Chleb orkiszowy + wędlinką z indyka, a pod nią sałata + zielona herbata do picia

Propozycja II: Chleb razowy + twarożek ze szczypiorkiem + zielona herbata do picia

Propozycja III: Chleb razowy + jajko + pomidor + herbata wieloowocowa do picia

 

DRUGIE ŚNIADANIE

Propozycja I: Jogurt naturalny

Propozycja II: Jabłko

Propozycja III: Mus owocowy

 

OBIAD

Propozycja I: Kurczak bez skóry + ryż + warzywa gotowane + kompot

Propozycja II: Pierś z indyka + gotowana marchewka + kompot

Propozycja III: Cielęcina + mizeria + kompot

 

KOLACJA

Propozycja I: Zupa krem z pomidorów

Propozycja II: Polędwica z indyka + chude mleko

Propozycja III: Wafle ryżowe z twarożkiem i koperkiem + herbata ziołowa

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Więcej w tej kategorii: « Odchudzasz się? Jedz czekoladę !!!

Skomentuj

Wyświetlony będzie wyłącznie Twój komentarz i nazwa, natomiast adres e-mail pozostanie ukryty
KOMENTARZE Z PODANĄ STRONĄ INTERNETOWĄ NIE BĘDĄ WYŚWIETLANE !!!

Powrót na górę